Tips på appar

- Fotoappar 


oredigerad/redigerad med respektive app:

• Fotor - PES



• PicsArt



• Whitagram , används för instagram om man vill ha vit bakgrund på bilderna istället för svart.
• FrameMagic


Sociala appar:

• Instagram 
• Facebook
• Snapchat
• Videofyme

Jag tror de flesta har dessa appar men jag skriver dom iallafall.


Smarta appar:

• yr.no
Helt klart den bästa väder appen, tycker Iphone-vädret är helt värdelös.

• Allwomenstalk
En app där man kan få massa tips på allt möjligt. Det är typ tjejer som skriver inlägg, om allt från himmel till jord. det kan vara recept på smoothies, eller texter hur man förbättrar sin självkänsla. Jag älskar den  ♥

Spel:

Jag spelar väääääldigt sällan på min Iphone men händer det så har jag ett och det är typ som candy crush fast lite roligare. 
• Jelly Splash

har ni några tips på appar så får ni mer än gärna kommentera.

 

bara för att jag kände för det.

10 saker du vill göra innan du dör:  Hoppa fallskärm, besöka alla kontinenter, surfa i Hawaii, åka iväg på en road trip med mina bästa vänner, åka på safari i afrika, bli kysst i regnet, förändra någons liv posetivt, tatuera en liten tatuering som har en stor betydelse, flytta till ett varmt land, bidra med en stor summa pengar till en cancerfond.
9 kändisar du tycker är snygga: Cam Gigandet, Sean Faris, Chase Crawford, Chris Evans, Kellan Lutz, Ian Somhader, Channing Tatum, Paul Wesley, Mario Casas
saker du aldrig skulle kunna göra: skada någon medvetet, simma med hajar, äta något med ögonbindel, ta droger, sluta äta sötsaker överhuvudtaget,  bli så självupptagen att man inte tillslut vet sitt eget eller andras värden, vara otrogen, sen kommer jag faktiskt inte på mer..
7 saker om dig själv: skrattar väldigt lätt, ser oftast inte det negativa i andra människor vilket både kan vara en fördel och nackdel, har lätt för att bli besviken, är livrädd för skåpbilar när det är mörkt ute, är inte rädd för att göra bort mig utan bjuder väldigt mycket på mig själv, vääääldigt lättskrämd, jag älskar regn.
6 saker du ofta grubblar på: varför livet kan vara så orättvist, hur mitt liv hade sätt ut om jag hade sagt eller gjort annorlunda i vissa situationer, vad jag ska äta när jag är hungrig haha, min framtid, kärlek, vad som händer när man dör. 
5 sätt att vinna ditt hjärta på: Få mig att skratta,  Kunna BJUDA PÅ SIG SJÄLV och ha lite självdistans, bry sig om en, ta mig som jag är, vara charmig.
4 saker du köpt den senaste månaden: en tröja, en jacka, mat, och sen har jag köpt MAT också.
3 sätt att få dig le/skratta: minsta lilla grejj får mig att skratta.
2 gamla favoritlåtar: Falling - Iration och Another Night - Mac Miller
1 sak du vill ha: Fred.

 

nytt fräscht


Länk till tröjan HÄR

Det var detta jag hämtade ut igår, har precis köpt en jacka också som man ser i inlägget nedan, men eftersom jag är ett klantarsle som pajjade min fjärrutlösare så hann jag inte ta riktiga bilder på den. Får helt enkelt köpa en ny sån också, satan vad onödigt, tur att jag får min lön snart. Måste lära mig och se mig för.

no matter how hard you try things won't ever be the same

får väll säga ”godmorgon” då! vaknade faktiskt för en stund sen bara.. haha.. men det är inte så konstigt då jag somnade vid kl 05 imorse. och jag som börjar skolan igen på måndag! hur ska detta gå? dags att vända tillbaks dygnet snart kanske? nätterna de senaste dagarna har varit sömnlösa, kan inte somna förns tidigt på morgonen vilket slutar med att jag sover bort dagarna.  Har tänkt att fota lite saker jag hämtade ut igår.. puss så länge.

bjuder på en bild från i en dag sedan.

 
 

Trading Spaces



Är i stort behov efter en höstjacka, så är det någon ängel där ute som vet några bra sidor med snygga jackor så ber jag er, snälla söta rara kommentera!

har bara chillat på hela dagen idag, suttit med ögonen framför datorskärmen och kollat runt, kollat på flera avsnitt av Hart of dixie, är helt besatt i den serien. Jag har ätit nötter, vilket brukade vara bland det äckligaste jag vet men det ändrades idag, konstigt nog. Ikväll tog jag en promenad, sånna här dagar behövs ibland.
 
 
 

Holding on and letting go


Ärligt, den här dagen har varit helt värdelös. Började igår kväll med att jag fick en hemsk halsont, drack massvis med te till 2 inatt, spillde även ut den sista koppen i sängen vilket resulterade att jag fick sova på soffan, DET SÖG! har varit vaken i princip hela natten, så idag har jag druckit ännu fler koppar med te, så nu känner jag mig äntligen bra (FINALLY) blev en kort förskylning det där. Pappa köpte pizza till middag, det måste varit dagens höjdpunkt. tack !

walk away

 
as long there's life we know there is hope
we found a way to survive we still travel the road
and we can always decide to find a way how to cope
the journeys long and it's wide cause time is longer than rope.
 

 

 
 
 

london shopping

Det var en som önskade att jag skulle göra ett inlägg om vad jag köpte i London, lite sent ute kanske men självklart, allt hittade jag inte och vissa saker har jag givit bort. Men en del fick det bli iallafall!
Hade det förresten helt toppen där,

Vi var på madame tussauds vilket var hur häftigt som helst, alla vaxdockor såg så himla verkliga ut, fanns alla möjliga kändisar. Efter man hade varit och kollat på vaxdockor så fick man även gå igenom en "spökrunda" haha låter löjligt men det var otroligt läskigt, folk grät och skrek. Efter den lilla turen såg vi 4D film, vilket innebär att filmen är i 3D sen är det också fysiska effekter. Hela Madame Tussauds var en sjuk upplevelse och jag rekomenderar verkligen det om ni ska ta er en tur till London någon gång i framtiden.

Vi åkte också London eye, det var jätte fint. Helt magisk utsikt över hela London, man såg Bigben oooch så vidare, har tagit massvis med kort, hade tänkt att göra ett annat inlägg om det framöver.

Sist men inte minst, shoppingen i London var helt obeskrivlig, det fanns något för alla, westfield's shopping center var det bästa, 332 butiker fanns det där inne. Skor, kläder, smink och allt man kan önska sig. Var verkligen ett Hallelujah moment att kliva in genom dörrarna där.  Finner inte tillräckligt med ord för denna resa, det är något jag kommer ta med mig resten av mitt liv.

 
Allt kommer från, Forever21,Primark,Victoria's secret, och någon annan butik som jag inte minns var den hette. Ärligt så måste jag säga att jag var riktigt dumsnål där borta, det fanns så otroligt mycket fint, ville köpa allt men det gick ju självklart inte, kom inte hem pank vilket jag ångrar. Kommer absolut åka tillbaks till London.

Emotions.

Börjar med bloggandet igen, behöver någonstans att skriva av mig, känslor och sånt dära, behöver tidsfördriv när jag inte har något att göra, behöver damma av kameran och göra det jag tycker om, det var längesen, det behövs. Saker är upp och ner, jag ska ta tag i mitt liv. Jag ska hålla huvudet högt och ta mig till toppen. Jag börjar här.

" Everything in life is temporary. So if things are going good, enjoy it because it won't last forever. And if things are going bad, dont worry. It can't last forever either."