Bekännelser

Jag är väldigt tystlåten med folk jag inte känner så bra, super jobbigt! men när man väl lär känna mig är jag crazy as hell

Pratar i sömnen ganska ofta, riktigt pinsamt om man sover med folk som inte känner mig så bra.. 

Jag verkligen älskar att mysa runt i myskläder, ligga i sängen och mysa framför en serie hela dagen

Har svårt för att bli kär, men när jag väl blir så har jag svårt att glömma och gå vidare

Alla mina pengar går på mat och kläder, är helt värdelös på att spara

Har väldigt svårt för att säga nej, om någon ber mej om något så ställer jag oftast upp

 

 

feel better about yourself

Sluta vara negativ
Något som jag tycker är så himla viktigt är att man slutar upp med det negativa pratet i över huvud taget. Se saker från ett annat perspektiv och försök att gräva fram det posetiva i saker och ting. Det är vårat egna val om vi ska älta runt över onödiga små grejer istället för att gå vidare och lämna sånt strunt bakom sig. Det är vårt egna val hur vi reagerar över saker.

Vänd på det
Folk kan vara väldigt hackiga med varandra. Man blir ständigt jämförd med andra, man jämför sig själv med andra och man hamnar i känslan som att man inte är bra nog. Man vill helt enkelt få uppmuntran och posetiv feedback. Vänd på det så man försöker se det posetiva i det, istället för att fokusera på det negativa, använd din energi att tänka på vad man kan göra för att förbättra. Det är inte enkelt, men desto mer du övar, lättare blir det. Sluta jämföra dig själv med andra. Istället för att koncentera sig på vad du inte har, fundera på vad du har, vad som gör dig speciell till skillnad från andra. 

Sätt upp mål
Sätta upp mål är en av de metoder som jag använt för att må bättre om mig själv. Eftersom jag fokuserar min energi på att fastställa och genomföra mål, det gör att man inte riktigt har tid att tänka på att sätta mig ner eller älta det negativa. Man ställer korta och långsiktiga mål för sig själv för att hjälpa sig igenom det. Du kanske inte uppfyller dina mål direkt, men du arbetar mot det. Vilket är betydligt mer meningsfull än att må dåligt och göra ingenting.

Lev i nuet
Vi alla dagdrömmer om hur det är att leva en viss livsstil eller önskar för något vi inte har, men lev i nuet istället. 
Ta vara på tiden, njut för varje dag som går, istället för att gå miste om det. Ångra ingenting du gjort, det var igår och varje dag är en chans att förbättra. Blicka framåt och se de fina se det fina du har. Se dig omkring.



walking on air

- bild från några dagar tillbaks
Har dragit på mig de skönaste shortsen någonsin och bara gosat ner mig framför datorn, orkar inte annat. Inatt sov jag inte en blund, har legat vaken och tänkt på allt mellan himmel och jord, Var väldigt svårt att ta sig upp imorse. Har mått illa mest hela dagen, kändes super jobbigt att ens behöva gå på skolan imorse men mina fina klasskamrater sprider sån glädje så det gick bra iallafall. 

Ikväll ska jag ta och internetshoppa rejält, har sånt behov av nya träningsskor, en vinterjacka, och hårprodukter behöver jag verkligen, jag har precis klippt mig så nu är det fräscht och jag vill gärna hålla det så.

Clarity


Har läst så otroligt mycket om denna ansiktsmask, så ville självklart testa den jag också. Inte för att jag har några större problem med min hy men tyckte det kunde vara roligt iallafall. Det gick toppen tills jag skulle få av mig skiten, det vara ett rent helvete och ont gjorde det, men efter en lång tid fick jag äntligen av den och min hy har aldirg varit så len, som en babyrumpa. Det var värt smärtan. 
 
jag köpte den på sense för 39:- om jag inte minns fel.

Vi alla har en gång varit små och söta

- liten skit, fasen vad jag bara vill spola tillbaka tiden då man var liten och oskyldig.

Jag får mina ryck, ibland så tycker jag att det är så förbannat roligt att blogga, men det kan också vara bland det tråkigaste jag vet, imorse vaknade jag och fick ett sånt där ryck att det är roligt, så här är jag och skriver av mig igen!

Har haft ett otroligt skönt lov, äntligen fått den sömn jag behöver, spenderat tid med de jag tycker om som mest, halloweenfirande, myskvällar och sånt där jag tycker om. Idag var jag ledig så imorgon börjar allvaret igen, känns super trist att behöva anpassa sig efter tider och så vidare. Får se hur det går för mig att kliva upp tidigt imorgon, jag som helt vänt dygnet upp och ner.