Mina resmål i sommar



I slutet av Maj så åker jag och mina goa tjejer från cafégruppen till London, vi åker den 30:nde maj och stannar där några dagar. Ska shoppa gärnet på primark,victoria's secret,hollister,river island,topshop,forever21 och så vidare, tänk så otroligt mycket fina sommarkläder och skoooor jag kommer få med mig hem, perfa till sommaren.! Vi ska också åka London eye, besöka madame tussauds, åka dubbeldäckare ( röd buss med två våningar hahah ) och bara ha det gött med mina tjejer. blir ett bra slut på Maj och en helt sjukt bra början på Juni, sommar. Har inte varit där förr så ska bli helt underbart roligt, ser verkligen fram emot det. 21 dagar kvar.



Jag kommer stanna hemma fem dar efter London och sedan åker jag, familjen och Josefin vidare till malliiiiis där vi stannar i en vecka. Hotellet vi ska bo på heter paraiso de alcudia, super fräscht och fint, ligger precis inpå stranden och nära till shopping. Där kommer jag ägna mig till att sola och bada, Åker dit den 8 Juni, så tyvärr missar jag skolavslutningen. Kommer hem precis till sommarlovet börjar. Har aldrig varit på Mallorca eller i Spanien överhuvudtaget så det ska också bli roligt att få se lite nytt, ska ta med mig kameran så jag kan få med mig några fina bilder. 30 dagar kvar

Tips för håret

Skölj håret med kallt vatten
-Avsluta hårtvätten med att skölja håret i så kallt vatten som möjligt. Det sluter fjällskiktet (minskar sedan slitage), och gör håret glansigare.

Byt ditt balsam mot inpackning
-Har du slitet hår kan du byta ditt balsam mot inpackning. Vill du vara extra noggrann använd bådera. En inpackning går in på djpet i hårstrået medans balsam vårdar som en hinna runt hårstrået. Därför är det bra att avsluta med balsam efter inpackning.

Ät hälsosamt, gärna kosttillskott.
Håret behöver näring inifrån. Så en bra kost kan göra mycket för din hårkvalité. Att äta vitaminer är också bra. Det finns speciella just för håret, t ex Silica.

Borsta inte blött hår.
-Det sliter väldigt mycket eftersom blött hår är mycket svagare än torrt.

Tvätta inte håret för ofta
-Att tvätta håret är något av det mest slitsamma vi utsätter håret för eftersom schampo öppnar fjällskiktet på hårstrået. Var tredje dag är att föredra, men man får givetvis testa sig fram. Några gånger om året låter jag håret vara en vecka för att låta det vila och balanseras upp.

Om du har torrt hår
-Tänk då på att t ex hårspray ofta har alkohol i sig och torkar ut ännu mer.

en toppen dag.

En dag med hanna



Har vart med hanna i princip hela dagen, därför har jag inte uppdaterat. Efter att hon hade kommit till mig gick vi och köpte glass och satt oss i det fina vädret. Sen drog vi iväg till affären och köpte käk, vidare hem till mig för att göra middag, huuuuuuur gott som helst! Ikväll träffade vi Jesper, gick mest runt. Har iallafall haft en toppen dag! hoppas samma för er. kram

ett inlägg om kärlek och sånt där

kärlek är inte att hitta någon som får en att gå runt och vara orolig, rädd och osäker. enligt mig handlar det om att hitta en människa man vill och kan, utan några svårigheter, göra allt med. en människa man skrattar med, har kul med, vill ringa, vill berätta saker för, är stolt över, avslappnad med, kan lita på utan att ställa några krav. och så vidare. någon som stöttar en i ens intressen, torkar ens tårar när man är ledsen och som bara helt enkelt får en att känna sig som en trygg människa. visst, det är svårt att se något bra innan man blivit slagen på käften med något som är dåligt. och det krävs nog att man är tillräcklig bekväm i sig själv innan man kan uppskatta de egenskaperna hos någon annan.

vad jag vill säga med det här är nog att, om ni någon gång skulle känna er osäkra, små eller sårade. försök se saker och ting ur ett annat perspektiv. och kasta för guds skull inte bort något som är bra. jag tror det finns en mening med allt. ett uppbrott är inte ett slut, det är en ny chans.
 

Against the odds




Haluu, vaknade av att min goa vän Emelie bombsmsade mig, tur att hon gjorde det så jag inte sov bort hela dagen, det har faktiskt varit ganska fint väder idag, men nu har ju såklart solen försvinnit. Var tänkt att jag skulle ner på stan idag och träffa Emelie men tyvärr så kom saker ivägen, så det blev inte så. Nu ska jag iväg och fixa lite småsaker sen så är det tänkt att jag ska träffa Hanna, får se vad vi hittar på för kul. Iallafall, nu ska jag iväg. Vi hörs senare Kram

buzzador - veet



Jag är en buzzador, vilket betyder att jag kan få prova på lite olika produkter som jag senare rapporterar om. Den senaste tiden har det varit lite blandade produkter, alltifrån Dove till en smsfunktion. Men för någon vecka sen fick jag hem detta + en till spray som jag redan hunnit använt upp! Ett paket sprängfyllt med Veet-produkter som jag ska prova. Ska bli hur roligt som helst, väldigt tjejigt och perfekt inför sommaren? Om ni är sugna på att gå med och bli buzzadorer ni med så är det bara att kommentera så kan jag skicka en inbjudan till er.
 

Otroligt goda muffins



Sega Chokladmuffins:

2 st ägg                                 1 krm salt                                
2,5 dl strösocker                    4 msk kakao
100 gram smör                       2 dl mjöl
1,5 tsk vaniljsocker                1 tsk bakpulver

Vispa upp ägg och socker till en porös smet.
Blanda i det smälta smöret och de resterande ingredienserna och vispa till en jämn smet. Smeten blir ganska trögflytande.

Skeda upp rejält med smet i stora muffinsformar.

Grädda på 200 grader i mitten av ugnen i 10-12 minuter. Inte mer!!
Även om det inte ser ut som om de är färdiga ska du inte låta dom gräddas längre. Du måste se till att behålla det kladdiga innanmätet.

Ta ut dom och låt dom svalna lite.

FINA KLÄNNINGAR UNDER 500 LAPPEN



Första klänningen hittar du HÄR/ Andra klänningen hittar du HÄR/
Tredje klänningen hittar du HÄR/ Fjärde klänningen hittar du HÄR

New day dawn



Känns som en lördag idag, insåg precis att jag ska upp på skola imorgon.. trist. Hade i alla fall en riktigt rolig valborg igår, träffade massvis med trevliga och fina människor, en lyckad kväll helt enkelt, dock blev det ingen ingen brasa, det var ju lite tråkigt. Spenderade min natt hos Hanna, vi kom hem vid 1 tiden ungefär. Idag har jag varit iväg på lillänge en snabbis med Elin. sen har jag inte gjort något speciellt alls utan bara tagit det lugnt.

Ska fixa i ordning lite saker nu, sen så går jag och lägger mig. kram